Prečo influenceri dodávajú kampaniam dôveru

Ľuboš Dubovec

|

02.11.2025

|

19 minút čítania

Súvisiace články

Prečo influenceri dodávajú kampaniam dôveru

Influencer marketing sa už dávno prestal vnímať ako doplnok. Dnes je stabilnou a strategickou súčasť digitálnych kampaní – rovnako dôležitou ako branding, sociálne siete či PPC. Influenceri však nedokážu prinášať výsledky, ak pôsobia izolovane. Ich skutočná sila spočíva v tom, že podporujú a prepájajú ostatné komunikačné kanály – dodávajú značke tvár, tón a ľudský rozmer.To, že tvorcovia na sociálnych sieťach dokážu zvyšovať povedomie o značke aj bez priameho predaja, stojí na dvoch pilieroch: social proof a autenticita.

Social proof (sociálny dôkaz) je psychologický princíp, podľa ktorého veríme tomu, čo robia ľudia okolo nás. Ak vidíme niekoho, komu dôverujeme, že používa produkt, náš mozog si povie: „asi to funguje.“ Podľa výskumov až 92 % ľudí dôveruje odporúčaniam iných viac než reklame – preto funguje obsah, ktorý pôsobí prirodzene a reálne. (Nielsen, Global Trust in Advertising and Brand Messages, 2023). Práve preto majú influenceri v kampaniach taký silný vplyv – dokážu premeniť značku z „nejakej firmy“ na skúsenosť, ktorú ľudia poznajú.

Social proof by bez autenticity nefungoval. Súčasnou preferenciou užívateľov sociálnych sietí prestávajú byť „prefiltrované reality“ – čoraz viac stúpa dopyt po skutočných ľuďoch so skutočnými príbehmi. Autentický obsah je dnes jeden z najcennejších komunikačných nástrojov, pretože prináša to, čo reklama často stráca – dôveryhodnosť.

A práve tu vstupujú do hry microinfluenceri

Tvorcovia s menším počtom sledovateľov, no s väčšou dôverou. Ich komunita je blízka a osobná. Štúdie (ScienceDirect, “Less Is More”, 2024) potvrdzujú, že microinfluenceri dosahujú najvyšší engagement a najvyššiu mieru dôvery spomedzi všetkých kategórií tvorcov. Ich odporúčanie pôsobí ako tip od priateľa – nie ako reklama.

V čase, keď je pozornosť najdrahšou komoditou, je práve dôvera to, čo značkám pomáha rásť.

Preto je kľúčové vnímať obsah tvorcov nie izolovane, ale ako strategický pilier, ktorý je vhodné podporiť platenou distribúciou. Ak integrujeme autentický a dôveryhodný obsah influencerov do platených kampaní, dodáme celej marketingovej stratégii a jej výsledkom masívny boost. Prepájaním obsahu a jeho platenou podporou dokážeme výrazne zvýšiť návratnosť investície, pretože reklame dodáme tvár, dôveru a silu sociálneho dôkazu, ktorú klasické reklamné formáty často nemajú.

Práve na tomto princípe efektívne funguje spolupráca medzi Daybyme Media House a Od fachu, ktorá priniesla už niekoľko úspešných kampaní. Prepojenie know-how v oblasti influencer marketingu, tvorby autentického obsahu a expertného plánovania platenej distribúcie nám dáva hlboký zmysel a zabezpečuje našim klientom tie najlepšie výsledky. Budúcnosť marketingu patrí tým, ktorí dokážu komunikovať ľudsky, autenticky a s tvárou – cez ľudí, ktorým ľudia veria, a tento dôveryhodný obsah strategicky škálujú.

Facebook
X
WhatsApp

Ďalšie články autora

Prečo influenceri dodávajú kampaniam dôveru

Súvisiace články

Prečo influenceri dodávajú kampaniam dôveru